Jumalah Pelawat !!! ^_^ Welcome..

26 Februari 2013

^_^ (peace with iman)...



salam..

        alhamdulilah,aku bersykr pd-Nya sb bgi kpda aku pluang utk hdp lg di dunia yg fana ini..skrg aq dah blik kb lps slsai kerja dgn kak sya di SK. Galing n AIr Putih..hmm,alhmdllh byk pngjrn yg dpt aku ambl kat sna..firstly,bljr bersbr dgn apa jua msalh yg kita hrungi.sbnrnya Allah x akn mngji sseorg hmba dgn ujian yg x mmpu ditnggung olh hamba-Nya..Allah kan Ar-Rahman dan Rahim..hmm,wlaupn sbrt mna ujian yg kta rsakn kita kna cbalh hrunginya dgn hati yg reda dn ikhlas..kita kna yakin kalau org lain x nk tlng kita xpe ckp ''Sesungguhnya Aku ada Allah"...

     Skrg dah nk msuk bln 3 dn x lma lgi result spm akn kluar ... hmm,aku x thu apa lgi yg aku nk ckp.. smntra mnunggu kptsn ni aku bru nk strt bljr krta n bcalh bku skit2.. ilmu itu 'nur'..aku rsa mmg berslh sngt dn kdng2 aku cba ubah dri aku jdi lbih baik.yelah,mngkin slma ini aku byk buat dosa kpd Dia..aku akn cba...aku bersykr sngt dpt kwn sprti dia.dia bertuah sngt sb ad org d skliling dia yg slalu beri nsht kat dia.. smga Allah merahmatimu ...

                                                بسم ا لله ا لر حمن ا لر حيم





   alhmdllh hari 2 smpt prg k uia gombak smbil dtg2 jenguk abg ann ..dia tgh praktikal skrg.yelah aku x prnh prg lagi kat sna tba2 Allah izinkn aku prg dn blh brmlm 2 hari  d sna..dpt rsa skit mcm mna ddk kat u .subhanAllah aku smpi kira2 wktu mghrb n abg ann jmput aku kat stsn bas dlm uia..mla2 msk jln 2 segan jga rsa sb jmpa org arb,nigeria n rmai gak ...abg ann pn bwa aku msk blk dia wahh cntik x scorelh..ha3. blk org laki kms ginie..trngat kngn dk asrma sklh nurul ittfq..dk dlm blk 2 jmpa dgn kwn2 dia pah abg aku ajk join rehlah kat batu tinggi dgn sep2 ikram..aku pn g lah jln2 kat sktr uia n msk surau s2 tup2 masyAllah rmainya ttmu Allah smpi kat luar..klu di stiap msjd begini kn bgs ..

pg 2 bgn awl cuz smngt nk g usrah skli dgn sep2 u gane agknya yew dbr gak rsa tpi aku cba biasakn dri wlpn kekok..b'kmpul kat kafe jam 8 pg n abg ann slku pngnjr ..slps bgi2 krta perjlnan bermula diiring 6 buah kndraan...dlm hati aku b'bsik indahnya islam andai ianya di hayati betul2..alhmdllh dlm 45mnit smpi kat sna..


                                                        sesi mmprknlkn diri...







 makin lama mkin dkt glrn aku ..abg2 lain crtalah psl nma,glrn,status n course..aku pn dbr jgk aisshh aku srng je lpsn spm apa pn aku still diam buat biasa sengih2 smbil ambl gmbr.


    akhirnya glrn aku tba..aku perknlkan dri..emmm ckp nma n abg2 tnya course apa n thn ke brpa dah ..ekk,diam kjp akupn ckp ana sbnrnya bru hbs spm..pahh hbis pkt tgk oooo...oky abg ann yg pkai bju wrna hjau 2.. lps2 dgr usrah skit ..n trskn perjlnn naik ke hulu sg.aku bwa roti dgn beg pakaian n jln brsn yg kedua d dpn n abg ann pegang tulam nasi dgn abg bju liverpool..msa jln kat semak aku slow2 tkt2 terpjk ssuatu pah tba2 rsa pedih n panas sngt kat tengkak n lengan..aku pn tgk kat lngn isshhh lebah..n bla pling dpn org kat dpn hbs pkat lempar brng2 n beg dup..dup.mrka pah terjn dlm sg..Ya Allah lebah byknya..aku pn kna srng jga..aku pn lempar roti dgn beg pah trs terjun dlm sg ...fuhh,dbr sngt rsa sbr air deras dgn lebah lgi .dlm hati istighfar byk2 ..dalam 15 org kna sengat .aku kna 7 sengat..aduh skit sngt rsa pah tgk kaki hbs brdrh  sb kaki aku tersempit celah batu sblm smpt terjn..


alhamdulillah smua slmt..abg aku nsib baik x lempar talam nasi skli..org2 blkng trkjt bla tgk org dpn pakat lempar2 brng pah trjn dlm sg..pok dia ingt ad sang belang.pah kami trs lgi perjlnan sb smua oyk ok..

stlh smpi abg2 bg tgs n tba glrn gaming ukhwah..best sngt kita org main game sfr 3 klu no ganjil ckp kata kunci klu silap kna usng ke tmpt dlm n kna baling n lps...'''dooomm"" ...aku kna jgk skli adoi hmpir lmas aku pah abg2 ni kenat cri abg dh 2..ha3 sdp dia org bli aku  tpi aku dpt prg smpi perlwnn spruh akhir ..alhamdulillah kitaorg jd rpt sngt dgn main n mkn bersma2..inilh islam..abg2 uia best sngt n mrka skit slroh aku nnti msuk uia ye???insya-Allah klu rsult molek.








                                                         pehh sjuk


                                                srpn pgi bersma abg2

dlm pkl 2 ptg slps siap mkn2 n main game kitaorg pn plng dgn mmbwa skli kngn dn ukhwah yg terjlin..smga aku dbri pluang utk join lgi..trma ksh abg ann sb bwa aku skli..


                                                     
          apa pn apa yg aku dpt ialah kita jgnlh mdh mnyrah bla xdp org nk tlng kita..aku hrp Allah sntiasa mmbri kkuatan kpdku dn rkn2 yg lain dlm mnghrngi hdp ini...oklah xde idea dah ni pn tls mngrut je psl lama x update, trma ksh kpda yg sudi mmbca...always smile ^_^


 salam...terima kasih smua..

Tiada ulasan: