Jumalah Pelawat !!! ^_^ Welcome..

26 November 2010

^^^_______^^^^

salam,

         aduh...aduh..letih beb baru jer smpai slps satu hari ronda besut ...mmg bnyk perbzaan dulu dgn skrg.fuyohh,hak3.hari nie mmg hari pntng dlm keluarga aku psl bnyk peristiwa pahit,manis,suram dan likat yang ader ...best ngat hari nie.bangun awl pgi tdie siap2 utk prg htr menantu..mmg lwt jga bertolak psl tunggu saudara-mara,tok wan n the geng ...riuh-rendah rmh aku pgi tdie mse berkumpul...hari nie knapelah aku blh terlupa..hari nie hari jadi abah ..almk ruginya..x ingat nk beli hadiah but kek sudah tersedia..mmg x disngka-sngkakan ader 3 perkara dalam satu hari ...

Firstly,hari nie hari akhir ayah aku berkhidmat di IPGM besut dari awl2 buka lagie hngga hari nie yg terakhir...hmpir 18 thun aku tnggl kat bst tpi bhsa cmpur aduk..ader cmpur lorat phng,klntn,ganu...bnyk jgalah..mcm2 jnis bhsa  aku reti ..ha2.aku bkn org bst aku org phng..klmrin banyak ngat hadiah ayh aku dpt..kalah kakak aku..mmg aku tgk ayahku gembira tpi pasti trasa sedih jga sb dah thu hmpir serba hal di tempat 2...tempat 2 mcm rmh yg kedua bgi abhku ...thu napew???kerana tempat 2 special tau..nk thu ..try sendiri msk situ klau sesiapa yg ingin jdi cg yew..n tadie lps prgi htr jamuan prg IPGM psl abg aku solihin die tertinggl beg kat library sne...mmg snyi sngt mse 2 psl org kalut nk prg solat jumaat...fuhh nsib baek x hilang psl hari nie jga die kna g kl ader pertndingn kuiz katenya..smoga berjaya..

secndly,hari nie mjlis perrnikahan kakak aku...tadi mmg bnyk rombongn yg prg mnghntr..kami smua berkumpul di msjid pengkln nyireh..ha2 x muat kereta nk msk psl pnh sngt..mak n ayh danial jga dtg..slps smua bersedia tnggu kakak aku skjp n terus ke rumh pngntin lelaki...berderet kereta blkng..kire dlm 20 buah jgak klau x silap aku..smpai 2 trs cari parking..n aku tgk2 jga kat kmpng pngkln nyireh sb aku dah biasa dah ngn kampung 2..berkumpul smua bwh pokok kelapa..sempat lagie aku berbual ngn spupu aku..dlm pkl 11.45 pgi gitu kami smpai..mmg dah kira lwt psl hari nie kan hari jumaat . lps smua siap2 sesi bergmbar dlu..geramnya kakak aku yg satu lagie..gmbar aku die x buat msk pom..x aci.kami hnya sbntr jew ddk kat situ psl ramai saudara aku yg nk blik n mereka nk solat dlm perjlnan nanti..tinggllah 3buah kereta jew..aku sengaja lengah2kan psl aku nk tnggu mzakkir n kwn aku yg lain dtg tpi terpaksa kna pulang lewat ..bye3..akhirnya solat kat msjid pngkln nyireh.yg nie best nyew..lps solat aku dah rase mesti ader geng nurul ittifaq solat kat sini..

            yup..mmg tepat jngkaan aku..aku  jmpa aidil n ikhwan..mmg laen trs muka aidil..mula2 aku x cam n ragu2 jga nk tgur n aku shja tgk die x berkelip..akhirnya die pndng aku n sengih2...time nielah baru aku yakin nie aidil ..ha3.prgi kat die bersalaman..mmg lama ngat x jmpa.aku ngn aidil blh kire rapatlah juga..lps 2 ikhwan pnggil aku..nie yg aku seronok nie..lame x lihat org semak..hak3 kate amzar si penyanyi tpi ikutlah ape nk pnggil..die mula2 malu nk dtg kat aku.lps kena sound kat aidil baru dtg..hak3 mmg syoklah..tpi syng hnya jmpa sketika..Allhmdllh dpt jga jmpa ikhwan..mmg lama aku nk jmpa ikhwan..akhirnya Allah pertemukan aku jua..tpi seorg lagie yg aku blom jmpa..sdh bnyk kali aku nk rncng nk jmpa tpi asyik x jadi..mngkin kita x der jodoh..lps 2 prg mkn keropok dkat limbongn..n jmpa badrul ngn abg die ..x sngka blh jmpa mereka kat sne..mmg bertuah hari nie aku...mmg hari nie seronok sngt tpi letih ...


                                                          baru sampai....
                                              



thirdly,hari yang aku katakn tadie..hari jadie ayah aku..sblm prgi pakat ramai mkn2 dlu..ha2.smpat lagi berjamu sblm prgi..lps siap mkn trs smua org pecut bwa kereta..hak3.aku x sempat jamah ape2 pom tadie psl aku sbuk tlng solihin lipat bju..aku kan suka tlng org..haha..ape pom aku nk ucapkan selamat hari jadi abah semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..amin..


    sekian coretanku..
                                                    frm:
                                                                                                detective_iz

Tiada ulasan: